krajowy-rejestr-adwokatow

Krajowy Rejestr Adwokatów i Aplikantów Adwokackich

Szukasz adwokata? Skorzystaj z prostej wyszukiwarki

Wpis na listę aplikantów

 Wpis na listę aplikantów adwokackich Izby Adwokackiej w Łodzi – wymagane dokumenty

Referat Aplikantów Adwokackich informuje, że aby wpisać się na listę aplikantów adwokackich Izby Adwokackiej w Łodzi należy złożyć następujące dokumenty:

  1. wniosek o wpis na listę aplikantów adwokackich Izby Adwokackiej w Łodzi – POBIERZ
  2. oryginał lub odpis dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych w Polsce i uzyskania tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Polsce

(jeżeli nie został złożony przy wniosku o dopuszczenie do egzaminu wstępnego na apl. adw. lub została złożona jedynie kserokopia dyplom,; zaświadczenie o ukończeniu studiów wyższych) 

  1. aktualną informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego opatrzoną datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed jej złożeniem;

W przypadku uzyskania aktualnej informacji  o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, do wniosku kandydat powinien dołączyć informatyczny nośnik pamięci (pamięć USB, płyta CD lub DVD), na którym powinien być zapisany dokument elektroniczny w formie danych XML, podpisany przez osobę upoważnioną do wydawania takich informacji przy pomocy bezpiecznego podpisu elektronicznego wraz z wydrukiem WIZUALIZACJI DOKUMENTU ELEKTRONICZNEGO „Informacja o osobie z Krajowego Rejestru Karnego”. Sam ww. wydruk nie stanowi dokumentu (por. strona internetowa Ministerstwa Sprawiedliwości https://ekrk.ms.gov.pl/ep-web), a jedynie załącznik do nośnika pamięci.

  1. oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych oraz posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych – POBIERZ
  2. oświadczenie o toczących się postępowaniach karnych i dyscyplinarnychPOBIERZ
  3. podpisane oświadczenie RODO – POBIERZ
  4. formularz legitymacji – POBIERZ

Wniosek o wpis na listę aplikantów adwokackich może być złożony w ciągu 2 lat od dnia otrzymania uchwały o wyniku egzaminu wstępnego.

W przypadku zmiany danych osobowych w stosunku do informacji na dyplomie konieczne jest złożenie odpowiedniego dokumentu – np. skróconego aktu małżeństwa lub decyzji o zmianie nazwiska.

Dokumenty prosimy składać od dnia 01.10.2024 r.  do dnia 15.10.2024 roku:

  1. osobiście w siedzibie ORA w Łodzi  przy ul. Wólczańskiej 199 w Referacie Aplikantów Adwokackich – w dni robocze w godz. 9.00.-15.00,
  2. za pośrednictwem poczty polskiej.

 

Warto odwiedzić

Naczelna Rada Adwokacka

Łódzkie Porozumienie Samorządów Zaufania Publicznego

KRONIKA – Pismo Izby Adwokackiej w Łodzi
ACM – Adwokackie Centrum Mediacji w Łodzi

Magazyn ADWOKAT
…zajrzyj do adwokata!