Regulamin infolinii mediacyjnej Adwokackiego Centrum Mediacji w Łodzi
§1 Definicje
- Regulamin – oznacza ten tekst, w brzmieniu uchwalonym przez Zarząd Adwokackiego Centrum Mediacji w Łodzi (data na końcu dokumentu).
- ACM – oznacza Adwokackie Centrum Mediacji w Łodzi, Komisję działającą na podstawie statutu uchwalonego przez Okręgową Radę Adwokacką w Łodzi.
- Infolinia – oznacza dostępny dla wszystkich numer telefonu, przez który adwokaci – mediatorzy udzielają informacji na temat postępowania mediacyjnego.
§2 Dostępność
- Infolinia mediacyjna dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 14:00 – 18:00.
- W przypadku braku możliwości skorzystania z informacji, konieczne jest wykonanie kolejnego połączenia, gdyż adwokaci mediatorzy dyżurujący w ramach infolinii nie mają możliwości oddzwaniania do dzwoniącego.
- Zarząd ACM w Łodzi deklaruje dostępność infolinii w dniu robocze na poziomie 80%, oznacza to, iż może zdarzyć się, że z przyczyn losowych infolinia nie będzie dostępna w danym dniu. Zarząd ACM w Łodzi zastrzega, iż nie może być to przyczyną roszczeń w stosunku do Izby Adwokackiej w Łodzi.
§3 Adwokaci mediatorzy
- Odpowiedzi na pytania dzwoniących udzielają adwokaci mediatorzy wpisani na listę mediatorów Adwokackiego Centrum Mediacji w Łodzi. Lista adwokatów mediatorów dostępna jest na stronie www.mediacjeadwokackie.pl
- Udział w pracach infolinii jest dobrowolny, a zgłoszenie następuje w formie elektronicznej na adres kontakt@mediacjeadwokackie.pl
- Zarząd ACM udostępnia plik z harmonogramami dyżurów adwokatów mediatorów. Plik ten ma charakter wewnętrzny i poufny.
- Dyżur mediacyjny trwa dwa tygodnie, przez co rozumie się 10 dni roboczych i może być powtarzany.
- Adwokat mediator deklarujący udział w pracach infolinii jest zobowiązany do odbierania połączeń kierowanych na telefon w czasie dyżuru i udzielania odpowiedzi na pytania dzwoniących z zakresu mediacji.
- Przed rozpoczęciem rozmowy adwokat mediator ma obowiązek poinformować dzwoniącego, iż administratorem danych osobowych jest Okręgowa Rada Adwokacka w Łodzi, a zapisy dotyczące RODO jak również treść niniejszego regulaminu dzwoniący może odnaleźć na stronie www.lodz.adwokatura.pl w zakładce Polityka prywatności.
- Adwokat mediator ma obowiązek udzielić informacji zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i w zgodzie z przepisami prawa. W przypadku, gdy odpowiedź na pytanie przerodziłaby się wprowadziłaby do udzielenia porady prawnej, adwokat mediator winien odmówić odpowiedzi na to pytanie i poprosić aby dzwoniący w tej sprawie skontaktował się z adwokatem, zgodnie z § 4 ust. 3 Regulaminu.
§4 Informacja o mediacji
- Informacja o mediacji nie jest poradą prawną.
- Informacja winna ograniczać się do poinformowania m.in. o tym, co może być przedmiotem mediacji, jak przebiega mediacja, jakie są koszty mediacji sądowej jak i pozasądowej, gdzie można znaleźć mediatora, jak rozpocząć mediację, kto może skierować sprawę do mediacji, jakie są zasady mediacji, jaki są podstawowe akty prawne o mediacji i gdzie można je odnaleźć.
- W przypadku pytań przekraczających zakres wskazany w § 4 ust. 2 adwokat mediator winien poprosić dzwoniącego o konsultację z adwokatem, wskazując, iż Okręgowa Rada Adwokacka w Łodzi prowadzi listę adwokatów, z których dzwoniący może wybrać pełnomocnika lub uzyskać poradę prawną w danej sprawie.
§5 Zasady udzielania informacji
- Adwokat mediator udziela zwięzłej informacji mediacyjnej.
- Adwokat mediator nie może proponować bezpośrednio swoich usług mediacyjnych i winien skierować dzwoniącego do listy mediatorów Adwokackiego Centrum Mediacji w Łodzi. Informacje kontaktowe dostępne są na stronie www.mediacjeadwokackie.pl wraz z listą mediatorów.
- W przypadku gdy, dzwoniący pyta o sprawy niezwiązane z mediacją adwokat mediator ma prawo odmówić odpowiedzi i zakończyć połączenie. Ma prawo także do nieodbierania numeru, który w sposób natarczywy powtarza pytania niezwiązane z mediacją. W skrajnych przypadkach decyzją zarządu ACM dany numer może zostać zablokowany.
§6 Postanowienia końcowe
- Niniejszy regulamin został uchwalony dnia 17 marca 2022 roku i obowiązuje od dnia uchwalenia.
- Zarząd ACM zastrzega prawo zmiany regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany obowiązują od daty opublikowania na stronie www.mediacjeadwokackie.pl
- Za każdym razem dokument regulaminu winien być opatrzony datą obowiązywania.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem decyzje podejmuje zarząd ACM, od decyzji Zarządu możliwe jest odwołanie do Okręgowej Rady Adwokackiej w Łodzi, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji zarządu.
- Informacja o ochronie danych osobowych znajduje się na: www.lodz.adwokatura.pl w zakładce Polityka prywatności.
- Do korzystania z infolinii mediacyjnej konieczne jest posiadanie urządzenia, które może wykonywać połączenia telefoniczne i dostępu do sieci telefonicznej. Okręgowa Rada Adwokacka nie ponosi odpowiedzialności w przypadku braku możliwości połączenia z infolinią z przyczyn technicznych.
- Wszelkie spory powstałe w związku z działalnością infolinii mediacyjnej będą rozwiązywane w pierwszej kolejności w drodze mediacji.
Menu